Wednesday 9 May 2012

Tenang Damai Aman

Aman 
Aku terbayang taman 
Aku terbayang kehijauan
Aku mengandaikan ketenangan 
dan kedamaian

Tenang dan Aman
Aku terbayangkan lautan 
Aku terbayangkan burung berkicauan
Aku merasakan keharmonian
Dengan deruan ombak dan titipan
sang burung berterbangan

Damai
Alangkah indah semua ungkapan
Tenang Damai dan Aman
Samada suratan @ kebetulan
Ianya akan melahirkan kebahagiaan

Insan
Adakah mungkin hilang idaman
untuk hidup dengan penuh penghayatan
dengan gabungan 3 patah perkataan
Tenang Damai Aman

Ketahuilah
semua di atas adalah ciptaan
dan anugerah ALLAH tiada ternilaikan
buat kita insan pilihan

Insan
Adakah mungkin ianya berkekalan
kalau semua inginkan kebebasan
sedangkan AGAMA menganjurkan
Syariat dan Peraturan
dalam menjalani sebuah kehidupan

Insan
Andai semua tiada batasan
Mana mungkin ada perbezaan 
Binatang dan manusia di samaratakan
Itukah apa yang kalian mahukan??
Kerana hanya ia yang hidup tanpa peraturan

Insafilah wahai insan
Syukuri nikmat perberian tuhan
Risaulah andai tidak berpanjangan
Mungkin nanti kita kehilangan
Sebuah erti kehidupan
yang di sulami dengan
TENANG DAMAI dan AMAN

  




No comments:

Post a Comment